humöret

Ena stunden lyckas man glömma alla tankar som far fram och tillbaka. Man har det riktigt kul och undrar om livet livet har nått sin topp. Sedan börjar huvudet tänka igen och allting blir bara allmänt skit. Man undrar om man någonsin kommer lyckas med allt det där som alla tänker på. Man tror att ingen bryr sig om vad man gör på dagarna. Man undrar om man bara blir utnyttjad, även att man vet att läget absolut inte är så. Man tror att man alltid kommer vara si och så och att ingen har en aning om att man existerar.



Plötsligt är det någon som ser en. Precis i det läget då man verkligen är i sitt naturliga jag. Tankarna flyger runt. Allt blir förvirrande. "hände det som just hände?".

Något har hänt och det har fått mig att tänka ännu mer än vanligt. Just för sekunden är hela jag nere i någon sorts ful grop, som vill få mig att tro det där dåliga är sant, som jag förstått att inte stämmer över huvudtaget. Jag behöver ingen psykolog för att förstå vad som är fel och vad som gör det till vad det blir ibland.

Mobilen är i min närhet dygnet runt och för varje dag utan det där speciella pipet, blir dagarna bara tyngre och tyngre. Men ibland händer det. "pip". Det är i sådana stunder humöret ändras. "bara sådär".

Hoppas till stor del att Du aldrig läser detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0